Endret: 6 mai 2020     Opprettet: 23 mar 2020

UTSATT! - Ny startdato 01.09.20 Borettslaget har inngått avtale om fibernett

Oppdatert 06.05.20:

COVID-19 har ført til at deler av fibernett prosjektet desverre har blitt forsinket fra leverandør. Dette skyldes økt behandlingstid av nødvendige søknader fra blant annet Oslo kommune. 

For å sikre at vi ikke trenger å gjøre ytterligere utsettelser, samt at Get kun var villig til å gi en forlengelse på minimum 3 måneder, har vi sett oss nødt til å utsette installeringen frem til 01.09.2020.

Så ny oppstart med Homenet vil være fra 01.09.2020.

Vi beklager dette.  

------------------------------------

I forbindelse med at vår kontrakt med GET utløper 1. juni 2020 har styret besluttet å anskaffe ny leverandør av TV- og internett til blokka.

Etter å ha innhentet flere tilbud har vi landet på HomeNet.

HomeNet er en del av GlobalConnect AS og leverer både TV og internett via fiber. Her er fokuset kunden, hvor man selv velger ut ifra behov og om man ønsker TV eller ikke.

HomeNet leverer også til andre store aktører og borettslag i Norge som Norsk Helsenett, Fornebulandet vel, Borettslaget Storgaten 45 i Oslo og Rustad Borettslag i Oslo, med bare gode tilbakemeldinger.

Tjenesten vi har valgt heter «Full fart» og er en tjeneste, hvor internett med hastighet opptil 1000/1000 MBIT/S, er en del av felleskostnadene. Den nye prisen som vil være dekket via felleskostnadene er 288 kr/mnd. Beboeren selv velger om man vil ha TV inkludert eller ikke og eventuelt hvilken TV pakke man ønsker.

Hvis man ønsker å få levert TV, kan man velge mellom enten Viasat eller RiksTV som aktør.

 

Oppstart vil være 1. september 2020.

 

I forbindelse med oppstart, vil HomeNet i forkant oppgradere infrastrukturen inn til blokka ved å grave ned en ny fiberkabel. Det vil videre også bli noe arbeid i oppgangene for å installere nye sentraler samt trekke nye fiberkabler opp til hver boenhet.

En uke før installasjon til din leilighet kommer du til få en lapp på døren med dato for installasjon. Da må hver enkelt passe på å være hjemme slik at man får tilgang til leilighet samt opplæring av nytt system.

HomeNet vil også opprette en egen hjemmeside til borettslaget i forkant av installasjonen, hvor man kan gå inn for å forhåndsbestille de tjenester man ønsker, som ikke er inkludert i fellesavtalen. Hjemmesiden finner du her: www.homenet.no/siloveien2-14 

HomeNet vil stå for alle kostnader i forbindelse med utbedringer av infrastrukturen inn til blokken.

Når HomeNet er oppe og går i hver enkelt leilighet er man pliktige til å levere tilbake gammelt utstyr fra GET.

Dette kan man for eksempel gjøre på Elkjøp Ullevål eller Power Alnabru.

Men ikke returner inn gammelt utstyr fra GET før ETTER at nytt utstyr er installert i din leilighet, det vil si juni 2020.

Vi vil også oppfordre alle til å si opp eventuelle tilleggsavtaler hver enkelt har med GET, slik at dette vil opphøre fra 1 juni 2020.

Styret håper at alle blir fornøyd med dette produktet, og den valgfriheten man vil få med tanke på omfanget av TV-tilbudet og at man kan velge bort TV-tjenestene om man ikke ønsker dette i det hele tatt. Når det gjelder prisen for tjenesten, har vi tro på at de aller fleste vil komme bedre ut av denne avtalen, fremfor den nåværende avtalen man har med Get. 

Har du spørsmål til innholdet i TV-tilbudet, ber vi deg ta kontakt med HomeNet sitt kundesenter på tlf. 38 99 01 00. 

 

Med vennlig hilsen

Styret.

 

Bilderesultater for homenet